@ 靈性法則 / 選擇法則

2020042810:17

圖像裡可能有一或多人、大家站著和帽子
@ 靈性法則 / 選擇法則

選擇-不論環境好壞,我們都有能力選擇人生方向。

選擇不是空談,而是必須付諸行動。你擁有自由意志-選擇的力量,當你做出選擇,你即決定隨之而來的命運。當然你得視當時的環境而做出對自己來說是最好的選擇。無論如何,我們的日常生活是由一連串選擇與自由意志的運作所組成的。

唯有當你重視自己存在的價值,你才能有意識地結束不再具有任何價值的決定。如果你的選擇不是出於必須實踐承諾,背負罪責或是責任義務的壓力之下,不是為了只顧滿足一己之私的快樂,那麼你可以充滿熱情地做出「我想要」的決定。

做出新的選擇和決定,需要堅定的意志、勇氣和對自己誠實和尊重,這句話的意思是說,除非你意識到你有說「不」的權力,否則你永遠無法真正說出「是」的勇氣。

認清每個選擇的行為,無論刻意與否都會造成連帶的後果,你願意了解和接受這些後果,使你能夠有意識地選擇你將來的生活模式會是甚麼,了解身邊的人事物環境都是自己選擇的結果。經由這些選擇所產生的義務和承諾,可以視為整合,成長和轉變的機會,這樣的「選擇」-創造出蜕變的奇蹟。

The Law of Choices

CHOICE - Courageously Helping One In Choosing Evolvement

Choice is not made with words but with actions. You all have free will - the power of choice - when you exercise your choice you determine this making of your destiny. You can only make the best possible choices currently available within a particular set of circumstances. However, you always get to choose how you will react or how you will respond, internally and externally.

Only when you have sufficient self-worth to choose whether to end something of value to you can you fully commit to it. When you do not "have to" do something out of commitment, guilt or responsibility, but passionately choose to "want to" do something out of desire or happiness then you can fully commit to it.

To make new choices requires the will, courage and self respect to honour yourself. Until you realize you have the power to say "no" you can never really say "yes" in making a conscious choice.

Every choice of action, or inaction, has consequences. Your willingness to understand and accept these consequences empowers you to choose who, what, where, when and how your life will be. The obligations and commitments created by these choices can be seen as opportunities for healing, growth and evolvement - this choice creates miracles of transformation.

*****

選 擇

我選擇善良,不是我軟弱。因為我明白,善良是本性,做人不能惡。

我選擇忍讓,不是我退縮。因為我明白,忍一忍風平浪靜,讓一讓海闊天空。

我選擇寬容,不是我怯懦。因為我明白,寬容是美德。

我選擇糊塗,不是我真的糊塗,面對誤解委屈和不公正,只是不願計較。

我選擇饒恕,不是我沒原則。是因為我明白,得饒人時且饒人,不能把事做絕了。

我選擇真誠,我有話就直說。是因為我明白,違心奉承是應付,忠言逆耳是負責。

我選擇重情義,不是我太執著。是因為我割捨不了那份難得的緣分和情誼。

我選擇厚道,不是因為我笨拙。是因為我明白,厚德能載物,助人能快樂。

...圖像裡可能有一或多人

文摘 : 網路