Sinead O' Connor - --Don't Cry For Me Argentina

2015080911:16





Sinead O' Connor - --Don't Cry For Me Argentina


It won't be easy, you'll think it strange
這並不會是容易的事。你會覺得很奇怪⋯⋯
When I try to explain how I feel
每當我試著向你說明心中的感受時
That I still need your love after all that I've done
在我做了所有一切之後,我怎麼還需要你的愛
You won't believe me
你不會相信我的話
All you will see is a girl you once knew
你總是認定我還是那個你從前認識的女孩
Although she's dressed up to the nines
雖然這女孩現在身著盛裝
At sixes and sevens with you
卻跟隨你一起
I had to let it happen, I had to change
我只好順勢而為,只好改變一切
Couldn't stay all my life down at heel
不能一生都過著窘迫的生活
Looking out of the window, staying out of the sun
看著窗外,卻照不到陽光
So I chose freedom
所以我選擇了自由
Running around, trying everything new
四處遊盪,嘗試新事物
But nothing impressed me at all
但沒什麼能給我留下深刻印象
I never expected it to
我本也沒指望著
Don't cry for me Argentina
別為我哭泣,阿根廷
The truth is I never left you
事實是,我從未背棄過你
All through my wild days
在我的整個瘋狂歲月
My mad existence
我瘋狂的生活方式中
I kept my promise
我都信守諾言
Don't keep your distance
別和我保持距離
And as for fortune, and as for fame
至於財富和名聲
I never invited them in
我從未請它們走進我的心中
Though it seemed to the world they were all I desired
雖然在全世界的人看來,這些似乎都是我所渴望的
They are illusions
它們都是幻象
They are not the solutions they promised to be
它們並不是所謂的解決之道
The answer was here all the time
答案一直都在這兒
I love you and hope you love me
我愛你,也希望你愛我
Don't cry for me Argentina
別為我哭泣,阿根廷
Don't cry for me Argentina
別為我哭泣,阿根廷
The truth is I never left you
事實是,我從未背棄過你
All through my wild days
在我整個瘋狂歲月
My mad existence
瘋狂的生活方式中
I kept my promise
我都信守諾言
Don't keep your distance
別和我保持距離
Have I said too much?
我說得太多了嗎?
There's nothing more I can think of to say to you
我再也想不出要說什麼了
But all you have to do is look at me to know
但,你要做的就是看著我,因為你知道
That every word is true
我的每句話都是真的


 

(Sinéad Marie Bernadette O'Connor,1966年12月8日-),著名的愛爾蘭流行歌手及歌曲創作者。除了音樂外,以反傳統的行為觀點而聞名。