|我選擇在沉默中愛你

2019093014:45

圖像裡可能有戶外
|我選擇在沉默中愛你

by Robert Kouba

.

In solitude you found me,

formless like a memory.

在我孤獨的時候你找到了我

宛如記憶一般無法摸索

.

In the prison of thought,

I weld a past that promised the poignancy of pain.

在思想的囚牢裡

我熔鑄了一段滿是辛酸與痛苦的過去

.

A purposed life, a prosaic myth,

until you danced into my vision.

一段刻意規劃的人生

一個虛構乏味的念想

直到你闖入我視線的那一刻

.圖像裡可能有一或多人、大家站著、海洋和戶外

I chose to love you in silence,

for in silence I found no rejection.

我選擇在沉默中愛你

因為沈默所以不會被拒絕

.

I chose to love you in my dreams,

for in my dreams you were only mine.

我選擇在夢中愛你

因為唯有在夢中你完全屬於我

.

Your voice echoed in my heart,

left unheard by the cold.

你的嗓音在我心間迴響

冰冷無法觸及

.

圖像裡可能有一或多人、大家站著、天空、海洋和戶外

I felt you near,

yet you went beyond the shore.

我感受到你忽近卻又忽遠

.

Left for sunken eyes,

a silhouette, beneath the stars.

留下凹陷的雙眸在星光之下宛如一道剪影

.

I chose to love you in silence,

for in silence I found no rejection.

我選擇在沉默中愛你

因為沈默所以不會被拒絕

.圖像裡可能有一或多人、大家站著、天空和戶外

I chose to love you in my dreams,

for in my dreams you were only mine.

我選擇在夢中愛你

因為唯有在夢中你完全屬於我

...

Based on a Poem by Rumi