La La Land (2016 Movie) Official Clip – “City Of Stars”

2017022715:20






2017
奧斯卡金像獎得獎歌曲~~Lala Land

<CITY OF STARS >

City of stars

繁星之城

Are you shining just for me?

你是否只為我閃耀

City of stars

無垠星空般的城市啊

There's so much that I can't see

有許多 我仍然無法看清

Who knows?

誰能曉得呢

I felt it from the first embrace I shared with you

最初與你的擁抱,就能感受的到

That now our dreams

我們的夢想,如今

They've finally come true

都終歸實現

City of stars

繁星之城

Just one thing everybody wants

僅僅是每個人渴望的

There in the bars

人來人往的酒吧

And through the smokescreen of the crowded restaurants

擁擠的餐廳裡 朦朧迷霧的彼端見到的是你

It's love

是愛情

Yes, all we're looking for is love from someone else

是啊 我們尋找的愛情 不過就是另一個人的愛

A rush 一股悸動

A glance 一個眼神

A touch 一個碰觸

A dance 一支舞蹈

A look in somebody’s eyes

凝視著另一個人的雙眼

To light up the skies

就足以點亮這漫漫星空

To open the world and send it reeling

敞開的世界像萬花筒般轉啊轉

A voice that says, I'll be here

悄悄聲音傳來一句 我會陪伴著你

And you'll be alright

一切都會沒事的

I don't care if I know

我才不在乎會前往何處

Just where I will go

只要知道我心指引的方向

'Cause all that I need is this crazy feeling

因我全部所需的 只是僅僅一絲瘋狂的情感

A rat-tat-tat on my heart

砰砰地 心跳聲

Think I want it to stay

我想 我就想這樣子停留在此刻

City of stars

繁星之城

Are you shining just for me?

你是否只會為我而閃耀

City of stars

燦爛星光的城市啊

You never shined so brightly

在此之前 你從未璀璨的如此鮮明…

 

https://www.youtube.com/watch?v=GTWqwSNQCcg

Pinky翻譯

2017最佳原創音樂(Best Original Score

La La Land

最佳原創歌曲(Best Original Song

City of Stars / 樂來越愛你(La La Land

https://youtu.be/cZAw8qxn0ZE